КОРЕЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

за 2019 рік

Інформація

про виконання вимог законодавства України

щодо розгляду звернень громадян у 2019 році

 

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008                 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, розпорядження голови облдержадміністрації від 01.04.2013 № 166 „Про нову редакцію заходів щодо виконання Указу Президента України від 07.02.2008      № 109/2008” прийнято відповідне розпорядження голови райдержадміністрації від 08.05.2013 № 157 „Про нову редакцію заходів щодо виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008”, відповідно до якого затверджено заходи щодо виконання вищевказаного Указу Президента України на території Корецького району.

Забезпечено застосування Класифікатора у діяльності, пов’язаній з розглядом звернень громадян з 1 січня 2009 року  структурними підрозділами райдержадміністрації, територіальними органами міністерств та відомств України в районі, місцевими радами району. На виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 04.12.2008 № 521 „Про постанову Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 588 „Про затвердження Класифікатора звернень громадян” прийнято відповідне розпорядження голови районної державної адміністрації від 12.12.2008 № 582. 

В районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування оформлено інформаційні стенди на яких розміщені Закон України                 „Про звернення громадян”, Указ Президента України  з питань щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення, інші нормативні документи, графіки прийому громадян  керівництвом обласної державної адміністрації, обласної ради, районної державної адміністрації, районної ради, місцевих рад району, інформація про створену електронну адресу для звернень громадян (запроваджена реєстрація і розгляд електронних заяв за адресою: korc_zv@rv.gov.ua). Протягом 2019 року звернень громадян на електронну адресу райдержадміністрації не надходило.

Загальна кількість усіх звернень, що розглядалися райдержадміністрацією протягом 2019 року становить 599 звернень: 363 – безпосередньо надійшли до РДА, 20 – надійшло на розгляд за належністю від ОДА, 180 – надійшло через Урядову телефонну „гарячу лінію” та 36 – через „гарячу лінію” голови ОДА.

Порівнюючи з аналогічним періодом 2018 роком  відбулося зменшення зареєстрованих  заяв на 568 або на 48,7%. Таке зменшення пов’язане із тим, що з 01.01.2019 набрав чинності Закон України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні”, відповідно до якого, повноваження щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) передано сільським, селищним, міським радам. Отже, райдержадміністрація не уповноважена розглядати такі звернення.

Отже, протягом 2019 року до районної державної адміністрації надійшло        363 звернення. 

Порівнюючи з 2018 роком  відбулося зменшення на 9 звернень або на 2,3%.

Від вищестоящих органів, надійшло на розгляд за належністю до райдержадміністрації 20 звернень від жителів району.

В порівнянні з 2018 роком відбулося зменшення звернень до вищестоящих органів на 8 звернень або 28,6%. Звернення надходили як від жителів міської ради, так і сільських рад району, зокрема:

 

п/п

 

Назва рад

 

Кількість звернень

1

МІСЬКА РАДА

3

СІЛЬСЬКІ РАДИ

1

В. КЛЕЦЬКІВСЬКА

1

2

В. МЕЖИРІЦЬКА

2

3

ГВІЗДІВСЬКА

1

4

ГОЛОВНИЦЬКА

3

5

ДАНИЧІВСЬКА

3

6

ЗАЛІЗНИЦЬКА

1

7

ІВАНІВСЬКА

2

8

КОРИСТІВСЬКА

1

9

МОРОЗІВСЬКА

1

10

РІЧЕЦЬКА

1

11

СВІТАНІВСЬКА

1

 

ВСЬОГО

20

 

Слід зазначити, що із 20 звернень, що надійшли для розгляду із ОДА, щодо надання фінансової допомоги на лікування та вирішення               соціально-побутових умов – 8 звернень, вирішення питань виділення земельних ділянок та вирішення спорів, що з цим пов’язані – 9 та соціального захисту – 3.

Із 383 звернень: 319 письмових (20 надійшло з ОДА та 299 безпосередньо до РДА) та 64 усних; 10 колективних (302 громадяни), повторних звернень не надходило. [рис. 1]

 

Рис.1  Дані щодо звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації протягом 2019 року.

Щодо кількості звернень громадян з розрахунку на 1 тис. населення в розрізі міської та сільських рад Корецького району за 2019 рік проведена рейтинг – оцінка,  згідно з якою:

перше місце посіла Стовпинська  сільська рада (жодного звернення),

друге місце рейтингової таблиці посіла Устянська сільська рада,

третє місце – Сторожівська сільська рада.

Слід зазначити, що найбільше звернень громадян з розрахунку на 1 тис. населення надійшло від жителів Коловертівської сільської ради, що посіла останнє місце рейтингової таблиці, а також високий показник звернень від жителів Самострілівської та Залізницької сільських рад.

         (Додаток додається).

Основні питання з якими звертаються громадяни до райдержадміністрації,  вищестоящих органів,  на Урядову телефонну „гарячу лінію” та телефонну „гарячу лінію” Рівненської обласної державної адміністрації”, що надходять на розгляд за належністю до райдержадміністрації стосуються:

-         соціального захисту;

-         надання матеріальної допомоги;

-         матеріальної підтримки учасників антитерористичної операції, мобілізованих осіб та осіб, які зараховані на військову службу за контрактом;

-         сім’ї, дітей та молоді;

-         аграрної політики та земельних відносин.

Всі звернення розглянуті вчасно, заявникам надано обґрунтовані відповіді без порушення строків розгляду, встановлених законодавством.

Проведений аналіз засвідчує, що найбільше розглянуто звернень громадян управлінням соціального захисту населення РДА – 424 звернення громадян району або 70% від загальної кількості усіх звернень.

Зокрема, основна їх частка (251 заява) пов’язана з надходженням заяв на отримання фінансової допомоги на лікування, вирішення соціально-побутових питань та надання матеріальної підтримки учасникам антитерористичної операції, мобілізованим особам та особам, які зараховані на військову службу за контрактом, а також питання щодо порядку отримання (відмови) у надання житлової субсидії, іншим видів соціальної допомоги– 159 звернень та інші питання соціального захисту – 14.

      Рис.2  Дані щодо розгляду звернень громадян структурними підрозділами райдержадміністрації, які розглянуті протягом 2019 року (20 і більше звернень).

Слід зазначити, що на 33 усні заяви надано роз’яснення в усній формі на місці при проведенні виїзних прийомів громадян головою райдержадміністрації, а на решту звернень (350) заявникам вчасно надано обґрунтовані відповіді без порушення строків розгляду, встановлених законодавством.

В річному, квартальних, щомісячних планах роботи райдержадміністрації передбачені питання роботи із зверненнями громадян, які також передбачені у щомісячних планах роботи загального відділу апарату райдержадміністрації:

- перевірка роботи 9 структурних підрозділів райдержадміністрації щодо стану роботи із зверненнями громадян.

За наслідками перевірок підготовлено протокольні доручення та надіслано до виконання керівникам структурних підрозділів райдержадміністрації;

- перевірка 11 міськсільвиконкомів з виконання ст. 38 Закону України      „Про місцеве самоврядування в Україні”  щодо організації роботи із зверненнями громадян. За наслідками перевірок підготовлено протокольні доручення та надіслано до виконання. За виконанням вимог  вищевказаних доручень встановлено контроль.

Відповідна робота протягом 2019 року проводилась  районною державною адміністрацією  з питань реалізації Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України з питань роботи із зверненнями громадян, інших нормативно – правових актів:

 

Забезпечено проведення

Результат

2018 рік

2019 рік

Засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації

Проведено 12 засідань, за підсумками проведення підготовлено протоколи

Проведено 12 засідань, за підсумками проведення підготовлено протоколи

Засідання районної комісії з надання фінансової допомоги громадянам району

Проведено 10 засідань, позитивно розглянуто 208 заяв, а громадянам району відповідно надана матеріальна допомога в сумі        140 100 грн.

Проведено 12 засідань, позитивно розглянуто 223 заяви, а громадянам району відповідно надана матеріальна допомога в сумі         167 550 грн.

Засідання районної комісії з питань надання матеріальної підтримки учасникам антитерористичної операції, мобілізованим особам та особам, які зараховані на військову службу за контрактом

Проведено 9 засідань,  позитивно розглянуто 28 заяв, а учасникам антитерористичної операції, мобілізованим особам, які зараховані на військову службу за контрактом відповідно надана матеріальна допомога в сумі    62 000 грн.

Проведено 7 засідань,  позитивно розглянуто 28 заяв, а учасникам антитерористичної операції, мобілізованим особам, які зараховані на військову службу за контрактом відповідно надана матеріальна допомога в сумі   160 000 грн.

Прямого телефонного зв’язку з населенням району, проведиться кожного останнього вівторка місяця

Надійшло та зареєстровано              11 звернень (дзвінків)

Надійшло та зареєстровано              10 звернень (дзвінків)

„Дня відкритого листа”, проводиться щоквартально на території Корецького району (міська/сільська рада)

Звернень не надходило

Звернень не надходило

Особистого виїзного прийому громадян головою райдержадміністрації

Проведено 18 виїзних прийомів та прийнято 39 громадян і розглянуто                     3 колективних звернення (15 осіб)

Проведено 22 виїзних прийоми та прийнято 26 громадян і розглянуто                     3 колективних звернення (17 осіб)

Особистого виїзного прийому громадян першим заступником голови райдержадміністрації

Проведено 15 виїзних прийомів та прийнято 23 громадян

Проведено 11 виїзних прийомів та прийнято 17 громадян

Особистого виїзного прийому громадян заступником голови райдержадміністрації

Проведено 16 виїзних прийомів та прийнято 32 громадяни і розглянуто колективне звернення (7 осіб)

Проведено 19 виїзних прийомів та прийнято 53 громадяни

 

Розпорядженням голови районної державної адміністрації                         від 18.07.2014 № 240 „Про громадську приймальню з надання безоплатної первинної правової допомоги в Корецькій районній державній адміністрації” затверджено склад приймальні та затверджено графік роботи приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції райдержадміністрації  відповідно до якого керівники та спеціалісти структурних підрозділів райдержадміністрації надають безкоштовну консультацію громадянам району.

З початку 2019 року до громадської приймальні  звернулось 24 жителі району, які отримали вичерпну інформацію з різнобічних питань життєдіяльності – порядок надання матеріальної підтримки учасникам антитерористичної операції, мобілізованим особам, які зараховані на військову службу за контрактом та порядок надання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.

Розпорядженням голови районної державної адміністрації                         від 04.06.2018 № 172 „Про затвердження Порядку організації роботи телефону довіри Корецької районної державної адміністрації” затверджено порядок організації роботи телефону довіри Корецької районної державної адміністрації та дане розпорядження набрало чинності після державної реєстрації в Головному територіальному управлінні юстиції у Рівненській області з моменту його оприлюднення – 19.06.2018 за № 35/1324.

Протягом 2019 року звернень громадян за телефоном довіри не надходило.

         Слід також зазначити, що на контролі в райдержадміністрації перебувають розпорядження голови райдержадміністрації:

№ 582 від 12.12.2008 „Про затвердження Класифікатора звернень громадян”;

№ 157 від 08.05.2013 „Про нову редакцію заходів щодо виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008”;

№ 123 від 26.07.2019 „Про стан виконання у І півріччі 2019 року вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян та підвищення ефективності цієї роботи”.

         За виконанням вищевказаних розпоряджень встановлено контроль. Попередньо розпорядження голови райдержадміністрації були надіслані структурним підрозділам райдержадміністрації, територіальним органам міністерств та відомств району, міськсільвиконкомам для прийняття відповідних наказів та рішень виконавчих комітетів з даного питання.

Провівши моніторинг поданих інформацій структурними підрозділами райдержадміністрації та міськсільвиконкомами щодо стану виконання вимог розпоряджень голови райдержадміністрації про розгляд звернень громадян слід відзначити, що своєчасно, щоразу згідно з встановленими термінами виконання, змістовну інформацію подають – архівний відділ райдержадміністрації, служба у справах дітей райдержадміністрації, сектор культури та туризму райдержадміністрації.

Серед міськсільвиконкомів, змістовні,  вичерпні та чіткі інформації про стан виконання розпоряджень голови райдержадміністрації  надають – В.Межиріцька, Гвіздівська, Невірківська, Устянська сільські ради району.

Проте, протягом 2019 року не подана жодна інформація про стан виконання розпоряджень голови райдержадміністрації про роботу із зверненнями громадян від Великоклецьківської сільської ради, а також надають не вичерпні інформації та не завжди у встановлені терміни – Веснянська, Користівська, Самострілівська та Щекичинська сільські ради.

Вивчено, узагальнено та поширено серед органів місцевого самоврядування у 2019 році досвід роботи Устянської сільської ради.

Нелегко  в сьогоднішніх умовах  керувати  процесом, забезпечувати вирішення  проблемних  питань, які  порушує громада, дбати про розвиток  населених  пунктів.

Проте, незважаючи  на  всі  чинники, виконкому Устянської сільської ради,  вдалося  протягом 2019 року чимало зробити для  поліпшення  рівня життя громадян підвідомчої території,  роботи закладів соціальної сфери, благоустрою території.

На численні звернення жителів сільської ради виконавчим комітетом проведено ремонт та грейдерування окремих вулиць в с. Дер манка та в с. Устя.  Проведена реконструкція освітлення в с. Устя.

Впорядковано джерело „Криничка”, яке знаходиться на початку с. Устя працівниками Рівненського міжрайонного управління водного господарства Корецької експлуатаційної дільниці.

         Для Устянської ЗШ І-ІІІ ст. з сільського бюджету виділено кошти в сумі 22 000 грн. для придбання матеріалів, комп’ютерного обладнання,  меблів.

На придбання обладнання, паливно-мастильних матеріалів  для пожежної частини та забезпечення тим самим безпеки та добробуту громадян сільської ради з сільського бюджету виділені кошти в сумі 6 000 грн.

На виконання Програми підтримки  Об’єднаного трудового архіву  Корецького району  з сільського бюджету виділено субвенцію в сумі 6 500 грн.

З метою розгляду та задоволення  заяв учасників АТО щодо надання матеріальної допомоги,  прийнято Програму матеріальної підтримки учасників АТО та мобілізованих осіб на 2019 рік, яка затверджена рішенням сесії сільськоїради  від 27.12.2018  та відповідно до якої 5 учасникам АТО надано одноразову грошову допомогу в сумі 1 000 грн. кожному.

З сільського бюджету за 2019 рік надано матеріальної  допомоги на  лікування хворих  в сумі  14 500 грн. та на поховання в сумі  7 500 грн.

Виконавчий  комітет Устянської сільської ради вбачає і надалі одним  із своїх  першочергових  завдань вирішення проблем та  питань, що турбують громадян  на місці з метою зменшення кількості їх звернень до органів  влади  вищого рівня.

З метою проведення аналізу, підвищення ефективності роботи, посилення персональної відповідальності за належну організацію роботи із зверненнями громадян, головним спеціалістом по зверненнях громадян загального відділу апарату райдержадміністрації щокварталу проводиться моніторинг роботи із зверненнями громадян та особисте звітування перед головою райдержадміністрації, крім того узагальнені відомості щомісячно та щоквартально оприлюднюються на WEB - сторінці райдержадміністрації.

          Щокварталу на WEB - сторінці райдержадміністрації розміщується графік участі керівництва райдержадміністрації, керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів міністерств та відомств району у прямому телефонному зв’язку з населенням району та графік проведення виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації.

Діловодство за зверненнями громадян в Корецькій районній державній адміністрації ведеться згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.

Своєчасний, обґрунтований розгляд звернень громадян і надалі залишається пріоритетним напрямком діяльності Корецької районної державної адміністрації.

 

 

Керівник апарату райдержадміністрації                                     Вікторія ПЛИСЮК

 

Тетяна Ткачук, 2 12 24