КОРЕЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

за І півріччя 2020 року

                                                                                  Інформація

 

про стан виконання у І півріччі 2020 року  вимог законодавства України

 

щодо розгляду звернень громадян та підвищення ефективності цієї роботи

 

 Районна державна адміністрація проводить роботу із зверненнями громадян відповідно до Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008  „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, розпоряджень голови облдержадміністрації, райдержадміністрації та інших нормативно правових актів з питань роботи із зверненнями громадян.

 

На виконання розпорядження голови облдержадміністрації  від 01.04.2013 № 166 „Про нову редакцію заходів щодо виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008” прийнято відповідне розпорядження голови райдержадміністрації від 08.05.2013 № 157 „Про нову редакцію заходів щодо виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008”, відповідно до якого затверджено заходи щодо виконання вищевказаного Указу Президента України на території Корецького району. Розпорядження надіслано структурним підрозділам райдержадміністрації, територіальним органам міністерств та відомств району, міськсільвиконкомам, якими відповідно прийнято накази та рішення виконавчих комітетів з даного питання та встановлено контроль за їх виконанням.

 

Забезпечено застосування Класифікатора у діяльності, пов’язаній з розглядом звернень громадян з 1 січня 2009 року  структурними підрозділами райдержадміністрації, територіальними органами міністерств та відомств України в районі, місцевими радами району. На виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 04.12.2008 № 521 „Про постанову Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 588 „Про затвердження Класифікатора звернень громадян” прийнято відповідне розпорядження голови районної державної адміністрації від 12.12.2008 № 582. 

 

Протягом І півріччя 2020 року  райдержадміністрацією вжито низку організаційних і практичних заходів, спрямованих на забезпечення системної роботи із зверненнями громадян.

 

Питання  „Про виконання вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян у 2019 році” розглянуто на засіданні колегії райдержадміністрації 27.01.2020.

 

За підсумками розгляду цього питання  прийнято розпорядження голови районної державної адміністрації  від 27.01.2020 № 20 „Про виконання вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян у 2019 році”.

 

Розпорядження надіслано структурним підрозділам райдержадміністрації, територіальним органам міністерств та відомств  району, міськсільвиконкомам для вжиття відповідних заходів та забезпечення контролю за його  виконанням.

 

Відповідно до затвердженого графіка проведення „Днів контролю”, щомісячних планів роботи райдержадміністрації на 2020 рік, з метою покращення роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах райдержадміністрації, вивчається та аналізується стан виконання Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109, розпоряджень голови райдержадміністрації, дотримання з даного питання Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.

 

Протягом І півріччя 2020 року здійснено перевірку:

 

 архівного відділу райдержадміністрації – березень;

 

 фінансового управління райдержадміністрації – квітень;

 

 служби у справах дітей райдержадміністрації -  травень.

 

За наслідками перевірок підготовлено протокольні доручення та надіслано на виконання керівникам структурних підрозділів райдержадміністрації.

 

З метою проведення аналізу, підвищення ефективності роботи, посилення персональної відповідальності за належну організацію роботи із зверненнями громадян щомісячно проводиться моніторинг роботи із зверненнями громадян.

 

Змістовний аналіз статистичних даних свідчить, що загальна кількість усіх звернень, що розглянуто райдержадміністрацією протягом І півріччя 2020 року становить 233 звернення :

 

146 – безпосередньо надійшло до РДА;

 

 1 – надійшло на розгляд за належністю від ОДА;

 

 62 – надійшло через Урядову телефонну „гарячу лінію”;

 

24 – через „гарячу лінію” голови ОДА.

 

(Таблиця 1 додається)

 

За аналогічний період 2019 року (329) відбулося зменшення на 96  звернень  або на 29%.

 

Отже, із 146 звернень: 119 письмових та 27 усних із них 7 колективних (211 громадян), повторних звернень не надходило.

 

       Рис.1  Дані щодо звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації протягом І півріччя 2020 року.

 

Від вищестоящих органів, надійшло на розгляд за належністю до райдержадміністрації 1 звернення від жительки с.Морозівка щодо проведення електроосвітлення  вулиць с.Голичівка та відкриття сільського продовольчого магазину.

 

Крім того, на адресу райдержадміністрації надійшло звернення від Народного депутата України Медведчука В.В. стосовно надання матеріальної допомоги жительці с.Топча. За результатами даного звернення заявниці було запропоновано подати  заяву на ім’я голови райдержадміністрації або голови районної ради (відповідно до Порядку надання фінансової допомоги громадянам району, який затверджений розпорядженням голови райдержадміністрації від 25.02.2015 № 52  „Про  порядок надання фінансової допомоги громадянам району”, та розпорядження голови райдержадміністрації від 24.01.2018 № 17 „Про районну програму матеріальної підтримки найбільш незахищених верств населення на 2018 – 2022 роки”). Звернення розглянуто позитивно. Відповідно до розпорядження голови РДА від 23.07.2020 № 176  „Про надання фінансової допомоги громадянам району” надано матеріальну допомогу в сумі 500 грн.

 

Порівнюючи з аналогічним періодом 2019 року  відбулося зменшення звернень від вищестоящих органів на 13  зареєстрованих  звернень  або на 87%.

 

(Таблиця 2 додається)

 

Щодо кількості звернень громадян з розрахунку на 1 тис. населення в розрізі міської та сільських рад Корецького району за І півріччя 2020 року проведена рейтинг – оцінка,  згідно з якою:

 

перше місце посіли Сапожинська та Харалузька сільськи ради (жодного звернення);

 

друге місце рейтингової таблиці посіла Головницька сільська рада;

 

третє місце – Жадківська сільська рада.

 

Слід зазначити, що найбільше звернень громадян з розрахунку на 1 тис. населення надійшло від жителів Коловертівської сільської ради, що посіла останнє місце рейтингової таблиці, а також високий показник звернень від жителів Даничівської та Корецької міської ради.

 

(Таблиця 3 додається)

 

Основні питання з якими звертаються громадяни до райдержадміністрації,  на Урядову телефонну „гарячу лінію” та телефонну „гарячу лінію” Рівненської обласної державної адміністрації”, що надходять на розгляд за належністю до райдержадміністрації стосуються:

 

 

 

Основний зміст звернень

Всього

Надано роз'яснення, необхідну інформацію

У стадії розгляду

Вирішено позитивно

Питання аграрної політики

9

9

0

0

Питання виготовлення документації

6

6

0

0

Питання фінансів, податків, зборів

1

1

0

0

Питання соціального захисту

152

58

8

86

Сімейна та гендерна політика. Захист прав дітей

12

2

0

10

Питання праці та заробітної плати

1

1

0

0

Питання охорони здоров'я

6

6

0

0

Питання комунального господарства

7

7

0

0

Питання екології та природних ресурсів

2

2

0

0

Питання культури, освіти, науки і спорту

2

2

0

0

Інші питання

35

31

0

4

Всього

233

124

8

101

 

 

 

Всі звернення розглянуті вчасно, заявникам надано обґрунтовані відповіді без порушення строків розгляду, встановлених законодавством.

 

Проведений аналіз засвідчує, що найбільше розглянуто звернень громадян управлінням соціального захисту населення РДА – 152 звернення громадян району або 65%  від загальної кількості усіх звернень.

 

Зокрема, основна їх частка (89 звернень) пов’язана з надходженням заяв на отримання фінансової допомоги на лікування, вирішення соціально-побутових питань та 5 заяв надання матеріальної підтримки учасникам антитерористичної операції, мобілізованим особам та особам, які зараховані на військову службу за контрактом, а також питання щодо порядку отримання (відмови) у надання житлової субсидії, інших видів соціальної допомоги – 49 звернень та інші питання соціального захисту – 9.

 

 

 

    Рис.2  Дані щодо розгляду звернень громадян структурними підрозділами райдержадміністрації, які розглянуті протягом І півріччя 2020 року.

 

 

 

Відповідна робота протягом І півріччя 2020  року проводилась  районною державною адміністрацією  з питань реалізації Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України з питань роботи із зверненнями громадян, інших нормативно – правових актів:

 

 

 

1. Проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації, на яких розглянуто і проаналізовано повторні та колективні звернення та звернення, що носять найбільш резонансний характер (відповідно до вимог Указу Президента України  від 07.02.2008 № 109/2008  та відповідних розпоряджень голів обласної та районної державних адміністрацій). Основні питання, які розглядалися на комісії стосувались  врегулювання земельних питань. Протоколи постійно діючої комісії з розгляду звернень громадян при райдержадміністрації оформлено відповідно до Інструкції з діловодства. За підсумками проведення прийнято відповідні рішення та надіслано виконавцям до виконання.

 

 

 

2. Проведено 5 засідань комісії з надання одноразової грошової допомоги (відповідно до розпорядження голови райдержадміністрації від 25.03.2015 № 52 „Про  порядок надання фінансової допомоги громадянам району”), на яких позитивно розглянуто 81 заяву, а громадянам району відповідно надана матеріальна допомога в сумі 60 000 грн.

 

 

 

3. Проведено 3 засідання комісії з надання  матеріальної підтримки учасникам антитерористичної операції, мобілізованим особам, які зараховані на військову службу за контрактом (відповідно до розпорядження голови райдержадміністрації від 23.01.2020 № 18 „Про районну програму матеріальної підтримки осіб, які зараховані на військову службу за контрактом на 2020 рік”), на яких позитивно розглянуто 5 заяв, учасникам антитерористичної операції, мобілізованим особам, які зараховані на військову службу за контрактом відповідно надана матеріальна допомога в сумі   25 000 грн.

 

 

 

4. Проведено особистий прийом громадян в.о. голови райдержадміністрації та заступником голови райдержадміністрації. Відповідно до графіка, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 17.05.2016 № 160 „Про  організацію особистого прийому громадян в райдержадміністрації”. 

 

Протягом січня-лютого 2020 року в.о. голови райдержадміністрації проведено 5 виїзних прийомів та прийнято 13 громадян, заступником голови райдержадміністрації здійснено  5 виїзних прийомів громадян на яких  прийнято 16 громадян.

 

Основні звернення стосувались :

 

-         надання матеріальної допомоги;

 

-         ремонту доріг;

 

-         соціального захисту;

 

-         комунального господарства.

 

Питання з якими звертаються на виїзних прийомах громадяни вивчаються та в установлені Законом терміни надаються об’єктивні відповіді заявникам.

 

         З березня 2020 року виїзний прийом громадян не здійснювався у зв’язку з встановленням карантинних заходів з метою запобігання поширенню на території Корецького району гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

 

         У червні 2020 року на особистому прийомі голови побувало 6 громадян. Основні питання стосувались благоустрою підвідомчих територій, виділення земельної ділянки учаснику АТО, врегулювання питання з дотримання чинного законодавства із застосування пестицидів та отрутохімікатів агроформуваннями, що провадять діяльність на території району.

 

 

 

5. Кожного останнього вівторка місяця в районній державній адміністрації функціонує прямий телефонний зв’язок по якому на запитання жителів району надаються відповіді керівництвом районної державної адміністрації, керівниками структурних підрозділів районної державної адміністрації, територіальних органів міністерств та відомств району (відповідно до розпорядження голови райдержадміністрації від 13.08.2010       № 320 „Про запровадження в райдержадміністрації прямого телефонного зв’язку з населенням району”). Протягом І півріччя 2020 року по прямому телефонному зв’язку надійшло 5 звернень (дзвінків), які стосувались порядку надання матеріальної допомоги по службі за контрактом,  спадкування неповнолітніми житла після смерті батька  та ін.

 

 

 

6. Щоквартально згідно з графіком на території Корецького району проводиться „День відкритого листа”.

 

Протягом І півріччя 2020 року проведено „День відкритого листа” на територіях Самострілівської та Коловертівської сільських рад. В результаті проведення заходів отримано 3 звернення стосовно надання матеріальної допомоги. Від вказаних сільських рад найбільше звернень надійшло до райдержадміністрації та органів влади вищого рівня  у 2019 році.

 

 

 

В районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування оформлено інформаційні стенди на яких розміщені Закон України                 „Про звернення громадян”, Указ Президента України  з питань щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення, інші нормативні документи, графіки прийому громадян  керівництвом обласної державної адміністрації, обласної ради, районної державної адміністрації, районної ради, місцевих рад району, розміщена інформація про створену електронну адресу для звернень громадян (запроваджена реєстрація і розгляд електронних заяв за адресою: korc_zv@rv.gov.ua). Протягом І півріччя 2020 року звернень громадян на електронну адресу не надходило.

 

          Щокварталу на WEB - сторінці райдержадміністрації в розділі „Звернення громадян” розміщується графік участі керівництва райдержадміністрації, керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів міністерств та відомств району у прямому телефонному зв’язку з населенням району та графік проведення виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації.

 

Крім того, сектором документообігу апарату райдержадміністрації щомісячно та щокварталу проводиться моніторинг роботи із зверненнями громадян. Узагальнені відомості оприлюднюються на WEB - сторінці райдержадміністрації.

 

Проводиться аналіз звернень громадян:

 

- щодо надходження звернень до Корецької райдержадміністрації, які надійшли через вищестоящі органи;

 

- щодо розгляду звернень громадян апаратом, структурними підрозділами  райдержадміністрації, територіальними органами міністерств та відомств району та піднятих питань;

 

 - щодо кількості звернень громадян  до  органів вищестоящого рівня в розрізі  міської, сільських рад.

 

Діловодство за зверненнями громадян в Корецькій районній державній адміністрації ведеться згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.

 

Своєчасний, обґрунтований розгляд звернень громадян і надалі залишається пріоритетним напрямком діяльності Корецької районної державної адміністрації.

 

 

 

 

 

Керівник апарату адміністрації                                                                                                           Вікторія ПЛИСЮК

 

 

 

Раїса САФОНІК, 20419